Meer bezoekers door hoge posities in Google

Wie goed zoekt, zal online een hoop waardevolle informatie vinden om zelf de online vindbaarheid van een website te verbeteren. Er zijn duizenden blogs, video’s, e-books en webinars te vinden waarin topposities beloofd worden wanneer je een simpel stappenplan volgt. De realiteit is echter anders. Zoekmachine optimalisatie (SEO) is hard werken en doe je er niet zomaar even bij.

Hoger in de zoekresultaten van Google komen, dat is een wens van veel webshops en bedrijven met online doelstellingen en ambities. In die top blijven, is vervolgens minstens zo belangrijk én moeilijk. Dit doel is alleen haalbaar door strategisch en structureel te investeren in SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie.

Wil je jouw website optimaliseren voor zoekmachines, dan is recente vakinhoudelijke kennis en jarenlange praktische ervaring een must. Een gedegen SEO-strategie zal je helpen om jouw doelen te behalen op het gebied van online marketing. De ervaren SEO-specialisten van Silka Media helpen je hier graag bij!

Waarom kiezen voor Silka Media? Je hebt ons vast gevonden omdat wij hoog in Google staan. Dat bewijst wat we kunnen.

Wat is zoekmachine optimalisatie ofwel SEO?

Zoekmachine optimalisatie (ook wel Search Engine Optimization of kortweg SEO genoemd) is een online marketing specialisme dat zich richt op het behalen van hoge posities in de organische zoekresultaten van Google. Niet te verwarren met SEA, wat Search Engine Advertising betekent en zich richt op de betaalde resultaten.

Gebruikers van zoekmachines typen zoekwoorden in om de antwoorden op hun vragen te vinden. De zoekmachine toont vervolgens webpagina’s in de volgorde die volgens het algoritme het meest relevant zijn. Door jouw bestaande webpagina’s te optimaliseren op basis van (voor jouw business) relevante zoekwoorden en nieuwe pagina’s toe te voegen, zul je jouw online zichtbaarheid vergroten. 

Zoekmachine optimalisatie SEO

In het kort draait zoekmachine optimalisatie om drie zaken: een goede website-techniek, waardevolle on-site content en het actief genereren van relevante links naar jouw website. Wil je hoger in Google komen? Dan zul je in elk van deze drie pijlers moeten excelleren.    

Waarom investeren in zoekmachine optimalisatie?

Steeds meer winkels sluiten hun deuren en gaan enkel online verder. En ook in B2B worden steeds meer samenwerkingen online aangegaan. Online marketing is hierdoor tegenwoordig voor vrijwel elke onderneming onmisbaar geworden.  Zoekmachine optimalisatie is een duurzame vorm van online marketing. Doe je het goed, dan zul je namelijk een hoop gratis verkeer naar je website genereren. Elke maand opnieuw. En je concurrenten maar betalen voor kliks naar hun website…

Ook zul je met topposities een stapje voor hebben op jouw concurrentie. Je potentiële klanten zien jouw pagina bovenaan de zoekresultaten staan en zien jou als de autoriteit binnen jouw vakgebied. Als Google deze webpagina bovenaan laat zien, dan zal dit bedrijf wel erg goed zijn. Toch?
Een derde voordeel is het feit dat SEO voor een groot deel op je eigen website plaatsvindt. Je bent dus niet afhankelijk van de regels van externe platformen als Facebook of Youtube en je mag zelf bepalen hoe lang jouw webpagina is en wat je allemaal laat zien aan je bezoekers. Deze vrijheid is een groot voordeel ten opzichte van andere online marketing disciplines.

Full service zoekmachine optimalisatie uitbesteden

Een objectieve kijk op je huidige online vindbaarheid is een belangrijk onderdeel van elk succesvol SEO traject. Omdat Ompro full service gespecialiseerd is in zowel SEO, SEA, CRO en linkbuilding, kunnen we jou altijd van een passend advies voorzien.

Besluit je om zoekmachine optimalisatie bij ons uit te besteden, dan beginnen we altijd met een kennismaking en analyse, waarin we jou jouw doelen bespreken en de knelpunten blootleggen. Samen kijken we wat nodig is om van jouw doelen een werkelijkheid te maken. 

Elke situatie is maatwerk en zal dus andere werkzaamheden nodig hebben. Enkele voorbeelden van mogelijke werkzaamheden om jouw online vindbaarheid te verbeteren:

  • Optimalisatie van afbeeldingen en video
  • Tekstuele optimalisatie van bestaande pagina’s
  • Nieuwe webpagina’s toevoegen
  • Optimalisatie van metagegevens
  • Website-techniek optimalisatie
  • Laadtijd verbeteren
  • Veiligheid verbeteren
  • Google Mijn Bedrijf optimalisatie
  • Externe links genereren
  • Interne linkstructuur optimaliseren