E-mail marketing

E-mail is nog steeds een geweldige manier om jouw doelgroep te bereiken. Zeker in b2b, waar het aankooptraject over het algemeen langer is. 

Door het opbouwen (of het gebruiken van een bestaande) maillijst, werk je aan een duurzame relatie met jouw doelgroep. Met elke mailing ben je weer top of mind bij je doelgroep en laat je zien dat jij de autoriteit bent binnen jouw vakgebied. 

Met doelgerichte en gepersonaliseerde e-mail marketing maken we klanten van geïnteresseerden en ambassadeurs van bestaande klanten!

B2B marketing strategie in 4 stappen

Zoals je ziet is er binnen b2b online marketing veel mogelijk. De keuze welke kanalen in te zetten is echter altijd afhankelijk van jouw specifieke dienst, product, branche of niche. Op basis van onderstaande stappen, stellen we een doelgerichte b2b marketing strategie voor je op.

Stap 1: Analyse huidige situatie

De eerste stap is de huidige situatie onder de loep nemen. Wat doe je al aan (online) marketing, wat gaat goed, wat niet en waarom wel of niet? 

We analyseren je Google Analytics, Search Console, Ads account en je social media kanalen. Door je sterke punten uit te vergroten en je zwakke punten te verbeteren of te elimineren, ontdekken we al snel waar de kansen liggen.

Stap 2: Doelstellingen bepalen

Wat wil je bereiken met online marketing? De volgende stap is om je doelstellingen in kaart te brengen. Een tip is om doelstellingen SMART te maken: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden. Wat gaan we wanneer doen, hoe gaan we dit meten en is dit haalbaar? 

Een voorbeeld is ‘Vanaf september 2019 genereren we minstens 10 leads per maand door middel van online marketing.’

Stap 3: Online kanalen bepalen

Met de analyse van je huidige situatie, een onderzoek in de branche waar je je in begeeft en door onze jarenlange ervaring bepalen we welke mix van kanalen voor jou het meest effectief zal zijn.

Op basis van zoekwoorden onderzoek en een concurentie-analyse bepalen we of SEO en SEA voor jouw product of dienst zinvol is. Door je doelgroep te onderzoeken, achterhalen we op welke social media kanalen zij actief en bereikbaar zijn.

Stap 4: Optimalisatie en implementatie

Tijd voor actie! Om zo effectief mogelijk te werk te gaan en zo snel mogelijk resultaat te boeken, beginnen we eerst met de optimalisatie van de website techniek en de aanwezige content. 

Wanneer de basis staat, starten met de uitrol van de overige online kanalen. Door constante monitoring, sturen we direct bij waar nodig. Zo behalen we een steeds meer rendement op jouw investering! Elke maand krijg je een rapportage met de voortgang en werkzaamheden.

B2B E-mail marketing uitbesteden

Overtuigd van onze aanpak en klaar om jouw b2b e-mail marketing een boost te geven? Met ruim 16 jaar praktijkervaring heeft Silka Media mooi rendement geboekt voor klanten in verschillende branches.

Gemiddeld verhogen we het aantal bezoekers in het eerste half jaar met 125%, het aantal leads met 85% en verlagen we de kosten per acquisitie met 35%. De kosten voor onze dienstverlening verdienen zich dan ook vrijwel altijd terug!

Wil je jouw b2b e-mail marketing uitbesteden aan een ervaren bureau? Wil je meer bezoekers, meer leads, meer aanvragen en een grote naamsbekendheid voor jouw b2b onderneming? Neem dan contact met ons op!